Artykuł o podatkach, biznesie i biurach rachunkowych - O księgowych

Nie prowadź samodzielnie księgowości we własnej firmie, polecamy biuro rachunkowe ochota

Przepisy podatkowe - zbyt skomplikowane

Polska jest liderem w niechlubnym rankingu, dotyczącym ilości czasu, jaki każdy przedsiębiorca musi poświęcić na papierkową robotę, związaną z rozliczaniem

Artykuł o podatkach, biznesie i biurach rachunkowych - O księgowych biuro rachunkowe ochota
się z Urzędem Skarbowym i ZUS-em. Przepisy podatkowe są w naszym kraju bardzo skomplikowane, na co narzekają wszyscy - zarówno osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, jak i większe firmy. W tym gąszczu naprawdę łatwo się pogubić i popełnić błąd - sam fakt niejednolitego podatku VAT, wielu różnych stawek, często bywa niejasne. A nie zawsze urzędnik wykaże się wyrozumiałością wobec przedsiębiorcy, zresztą sami pracownicy administracji mają często problem ze znajomością wszystkich przepisów podatkowych.


Jak sobie pomóc

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wymaga spełnienia szeregu różnych formalności. Rozliczanie się z Urzędem Skarbowym i ZUS-em jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy. Rachunkowość wydaje się z pozoru niezbyt trudna do ogarnięcia, zwłaszcza przy niewielkiej firmie. Co innego znajomość wszystkich przepisów podatkowych, wiedza na temat tego, co można zaksięgować jako koszty, a czego nie. Dlatego paradoksalnie decydując się na usługi biura rachunkowego, można zaoszczędzić.

Pamiętaj - nie musisz być specjalistą od wszystkiego, znacznie lepiej będzie skupić się na swoim biznesie, niż na księgowości.


przed założeniem własnego biznesu

Co trzeba wiedzieć przed założeniem własnego biznesu? Jak przetrwać na rynku i odnieść sukces? I czy trzeba się bać ryzyka związanego z własną firmą?

Te pytanie zadaje sobie chyba każdy, kto chce założyć pierwszą firmę. Wiemy, że łatwo nie jest - koszty mogą być zbyt wysokie, zniechęcają urzędy i cała "papierologia".

Jednak przede wszystkim musimy mieć pomysł na biznes. I musimy poznać rynek. Fajnie, jeśli mamy dostęp do danych statystycznych, albo że wiemy jak wygląda dana branża od wewnątrz. Trzeba wziąć pod uwagę aspekt konkurencji, popytu i podaży. Bo czy będzie miejsce na kolejną, taką samą firmę? Często odpowiedź jest negatywna.